Oni su zvijezde online kulture, followeri im se dive i kupuju predmete prema njihovim preporukama u nadi da će postati sličniji njima, a kritičari ih napadaju kao neradnike i prodavače magle. Neprestana izloženost u svijetu društvenih mreža temelj je života influensera, ali i razlog zbog kojeg oni u svakom trenutku mogu postati laka meta i poligon za iživljavanje. Upravo tom problematikom te emocionalnim i psihičkim posljedicama izloženosti zvijezda društvenih medija, u svom filmu Influencerica (Sweat), koji je na nedavno završenom Međunarodnom filmskom festivalu u Chicagu osvojio nagrade za najbolji film i scenografiju, pozabavio se švedski redatelj s poljskom adresom, Magnus von Horn.
Film prati tri dana u životu fitness-influencerice Sylwije (izvrsna Magdalena Kolesnik), nudeći nam uzbudljiv pogled iza kulisa te fascinantne industrije. Energetična i predana svom poslu, Sylwijina javna persona pršti zaraznom pozitivnošću. Ona je svoja vlastita kreacija. No u intimi četiri zida njezina prpošna osobnost postaje hladna povučenost i otkriva bolnu prazninu ispod brižno izgrađene blještave fasade. Iako je kao zvijezda društvenih mreža okružena odanim zaposlenicima i stotinama tisuća obožavatelja, Sylwia žudi iskusiti istinsku prisnost. Kada s fanovima podijeli svoje osjećaje usamljenosti, zauzvrat dobije više nego što je očekivala.
Film je izabran u službenu selekciju Cannesa 2020. i hvaljen od strane kritike kao blještava i sjajna studija karaktera koja počinje kao još jedna filmska posveta ludilu društvenih mreža da bi u jednom trenutku posve neočekivano skrenula u malo mračnije zakutke ljudske psihe (Deborah Young, Hollywood Reporter). Film hvale i kao jedno od prvih ostvarenja uopće koje se na kvalitetan način pozabavilo temom izbjegavajući klišej o influencerima kao o površnim ljudima (Seventh Row), te kao osvježavajući film koji, umjesto da postane osuda društvenih mreža, hladne glave promatra svijet influensanja onakvim kakav on i jest: kao cjelodnevni posao (Marta Balaga, Cineuropa).
Magnus von Horn (1983.) diplomirao je na Poljskoj školi za film, televiziju i kazalište u Łódźu, gdje predaje režiju. Njegov kratkometražni film Echo (ZFF 2009.) premijerno je prikazan na Sundanceu, a dugometražni prvijenac, The Here After (2015.), prikazan je u sekciji 15 dana autora Filmskog festivala u Cannesu.
Trailer filma provjerite ovdje, a Influencericu ne propustite pogledati u glavnom programu 18. ZFF-a.